گفتگو دوستانه بشاگرد نیوز با زینب احمدی فارغ التحصیل پزشکی/ راز موفقیت پزشک جوان بشاگردی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 1319
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 خبرنگار بشاگرد نیوز به سراغ زینب احمدی یکی از موفق ترین پزشکان جوان استان هرمزگان رفت و با او یک گفتگو کوتاه و دوستانه داشت.

 

دکتر زینب احمدی

 

بشاگرد نیوز، متن این گفتگو به شرح زیر است:

 

بشاگرد نیوز: با سلام و خسته نباشید لطفا خودتان را معرفی کنید؟

جواب: به نام خدا، اینجانب زینب احمدی متولد خرداد ۶۹ اهل بشاگرد فارغ التحصیل پزشکی هستم.

بشاگرد نیوز: تحصیل را از کجا و در چه مدرسه ای آغاز کردید؟

جواب: بنده تحصیلاتمو در یکی از روستاهای بشاگرد شروع کردم تا مقطع ابتدایی و از آن به بعد به دلیل شغل پدرم بقیه تحصیلم را در جزیره کیش ادامه دادم.

بشاگرد نیوز: در چه سالی در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کردید؟

جواب: من در سال ۸۷ مقطع دبیرستان را به پایان رساندم و در همان سال هم برای شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها آماده شدم و خوشبختانه در رشته دکترای پزشکی عمومی دانشگاه بندرعباس پذیرفته شدم.

بشاگرد نیوز: منظورتان از آماده شدن برای آزمون چیه و اصولا تا پیش از کنکور روزانه چند ساعت درس می خواندید؟

جواب: خوب آمادگی فقط به مطالعه دروس محدود نمی شه، برای موفقیت در آزمون سراسری بعد از یک برنامه ریزی اصولی و مطالعه تمامی درس ها نیازمند سرعت عمل و آشنایی کامل با روش های تست زنی باشید و من هم با توجه به اینکه از ابتدای مقطع دبیرستان هدفم مطالعه در رشته پزشکی بود می دونستم که باید خیلی فشرده و سخت کار کنم و برنامه ریزی داشته باشم که در سال آخر هم روزانه ۱۳ ساعت درس می خوندم و با کمک خداوند و حمایت خانواده بالاخره آزمون سراسری دانشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشتم.

بشاگرد نیوز: در انتخاب رشته پزشکی چه چیز برای شما اهمیت داشت و چرا این رشته رو انتخاب کردید؟

جواب: همیشه دوست داشتم بتونم در حرفه خودم برای افراد جامعه مفید باشم و پزشکی از جمله مشاغلی است که شما خیلی بیشتر فرصت خدمت به مردم را خواهید داشت ضمن اینکه برای خودم هم جالب بود و دوست داشتم با جسم انسان و پیچیدگی های خلقت اون بیشتر آشنا بشم.

بشاگرد نیوز: تحصیل در رشته پزشکی را چه وقت به پایان رساندید؟

جواب: تحصیلاتم در شهریور ماه ۱۳۹۴ به پایان رسید.

بشاگرد نیوز: آیا مایل به ادامه تحصیل هستید؟ در چه رشته ای؟

جواب: اگه خدا بخواد حتما میخوام درسمو ادامه بدم و میخوام برای تخصص، قلب بخونم.

بشاگرد نیوز: در حال حاضر شاغل هستید؟

جواب: بله، بنده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مشغول کار هستم.

بشاگرد نیوز: آیا از شغل و رشته خود راضی هستید؟

جواب: البته که راضی هستم. خیلی شغل با هیجان و البته پر زحمتی است.

بشاگرد نیوز: در آینده دوست دارید کار خودت را در کجا ادامه دهید؟

جواب: اگه خدا بخواد میخوام به شهرستانم بشاگرد برگردم و به مردم خودم خدمت کنم. چون هم نیازمند و هم لایق خدمت هستند.

بشاگرد نیوز: رشته پزشکی را چطور می بینید؟

رشته پزشکی رشته ای است که علاوه بر استعداد برای موفقیت بیشتر، حتما باید علاقه و تحمل کنارش باشه البته برای همه رشته ها همینه اما در پزشکی این امر بیشتر است.

بشاگرد نیوز: از مشکلات مردم بشاگرد در این خصوص توضیح دهید؟

جواب: مشکلات همه جا هست خصوصا روستاها. بشاگرد هم بدلیل فاصله اش از مرکز استان از نظر مشکلات سلامت و امکانات بهداشتی خیلی مشکلات دارد که ان شاالله با یاری خدا و دولتمردان برطرف می شود.

بشاگرد نیوز: شما راه حل رفع مشکلات پزشکی بشاگرد را در چه چیزی میدانید؟

جواب: بشاگرد مشکلات ریز و درشت زیادی داره که با توجه و اهتمام بیشتر مسئولین و بودجه بندی بیشتر برای امر سلامت و دادن نیروی کافی و البته امکانات و تجهیزات کافی که مقدار زیادی از مشکلات حل خواهد شد.

بشاگرد نیوز: چه توصیه ای برای سایر جوانان و دانش آموزان ایرانی و بخصوص بشاگردی دارید که علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستند؟

جواب: نخست باید توکل داشته باشند یعنی اینکه تلاش کنند اما تدبیر امور را به خداوند بسپارند تا آرامش داشته باشند چرا که آرامش روحی یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در کنکور است. تعیین هدف که همون موفقیت در آزمون سراسری است و برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به این هدف گام بعدی است و البته از تغذیه مناسب، ورزش و خوابیدن به میزان لازم هم نباید غافل شد چون سلامت و آماگی جسم میزان یادگیری افراد را افزایش میدهد.انتخاب درست منابع، برنامه ریزی و مرور دروس، آشنایی با روش های اصولی تست زنی و مشورت با افراد موفق و کارشناسان امر برای تعیین رشته هم قدم های بعدی در موفقیت دانش آموزان است.

اما آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد این است که نگرش مثبت داشته باشید و در جهت آن تلاش و کوشش کنید. «اگر گویی که نتوانم، برو بنشین که نتوانی/ و گر گویی که بتوانم، قدم در نه که بتوانی». و هیچ شرایط و موقعیتی تغییر نخواهد کرد جز اینکه ما بخواهیم و حتما برای یک تغییر ابتدا از خود شروع کنیم.

بشاگرد نیوز: و حرف آخر؟

جواب: خیلی سپاسگزار و ممنون از شما که وقت گذاشتین برای شنیدن صحبتهای من. امیدوارم اینده ای شاد و پر از اتفاقات خوب در انتظار بشاگرد و بشاگردی ها باشد و همچنین امیدوارم که همه جوانان خوب بشاگردی بتوانند با پشت کار و اراده قوی به اهداف خودشون برسند و در زندگی موفق باشند.

 

خیلی ممنون از شما خانم دکتر احمدی که برای جواب به سوالات ما وقت گذاشتید و ما را تحمل کردید امیدواریم مثل همیشه در کنار خانواده موفق و سربلند باشید.

 

زینب احمدی

 

انتهای گفتگو//

منبع:بشاگرد نيوز





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: راز موفقیت پزشک جوان بشاگردی , دكتر زينب احمدي , دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com